Warszawa celem wyjazdu uczniów ze Szkoły Podstawowej w Płoskiem

W dniach 4-5 listopada odbyła się dwudniowa wycieczka do Warszawy, na którą wyjechała 60 osobowa grupa uczniów, nauczycieli i rodziców z Naszej Szkoły.
Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Muzeum Powstania Warszawskiego. Wystawy i eksponaty wywoływały spore zainteresowanie, ale największe wrażenie zrobił oryginalny samolot Liberator B-24J. Ciekawy był także seans w muzealnym kinie. Po zwiedzaniu Muzeum zdecydowaliśmy się na spacer po Warszawie, przeszliśmy pod Dworzec Centralny PKP, Złote Tarasy i Pałac Kultury i Nauki, robiąc zdjęcia między innymi przy Sali Kongresowej i Muzeum Techniki. Następnie zatrzymaliśmy się przy Pomniku Powstańców Warszawy Batalionu AK „Kiliński”, przeszliśmy pod pomnik Mikołaja Kopernika i udaliśmy się do Centrum Pieniądza NBP. Tu po przejściu szczegółowej odprawy poznaliśmy historię pieniądza w Polsce i na świecie, widzieliśmy cenne eksponaty, skrzynię 1 miliona złotych w banknotach o nominale 10zł, każdy mógł trzymać w swoich rękach prawie 13 kilogramową sztabę złota wartą około 2,8 miliona złotych. Na zakończenie spadał na Nas „deszcz” złotych monet… Po tych wrażeniach udaliśmy się na nocleg do Parku Kultury w Powsinie.
Drugiego Dnia wyjechaliśmy do gmachu Sejmu RP: poznaliśmy jego historię, zasiedliśmy na galerii, robiliśmy sobie zdjęcia sami i wspólne w holu sejmowym przy nazwiskach poległych posłów w czasie II Wojny Światowej. Obiad zjedliśmy w sejmowej restauracji. Ostatnim punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Centrum Nauki Kopernik. Tutaj także każdy mógł poświęcić czas do woli tam, gdzie było coś ciekawego: wynalazki, przyrządy, schematy, przybory, eksponaty, gry, prezentacje – co kto chce! W Teatrze Wysokich Napięć obejrzeliśmy elektryzujący spektakl. Wrażenia były tak wielkie, iż niektórym odważnym osobom włosy stawały „dęba”! Już wieczorem przespacerowaliśmy się pod pomnik warszawskiej Syrenki nad Wisłą, gdzie mieliśmy piękny widok na warszawskie oświetlone mosty i Stadion PGE Narodowy. Wyjazd na tą wycieczkę był możliwy dzięki osobistemu wsparciu absolwenta Naszej Szkoły – Pana Posła Sławomira Zawiślaka – za które bardzo dziękujemy.