Chodzi o remont drogi numer oznaczonej jako numer 587…

358

PYTANIE:

Witam. Dzień dobry. Mija siedem miesięcy od mojego ostatniego e-maila w którym to nawiązałem do wniosku złożonego podczas zebrania sołeckiego w Hubalach. Przypomnę że chodzi o remont drogi numer oznaczonej jako numer 587. Przyszła wiosna ruszyły prace polowe a co za tym idzie powróciła patologia związana z nawożeniem błota z okolicznych pól na drogi o nawierzchni asfaltowej. Sprawę Pan zna z kilku maili więc tylko pozwolę sobie napisać co trzeba teraz, już ,za chwilę zrobić by sytuacja wróciła do normalności. Około 200 metrowy odcinek tej drogi kilka lat temu został prowizorycznie utwardzony tłuczniem. Teraz w wyniku intensywnego ruchu rolniczego, w dużej części bezmyślnego ruchu odcinek ten został zdewastowany. Proponuję za pomocą równiarki drogowej usunąć nawiezione błoto oraz nieco skorygować przebieg drogi /znaki geodezyjne widoczne/ następnie nawieźć tłuczeń, gruz, kliniec pasem o szerokości 4metrów i długości minimum 300 metrów. W ten sposób odtworzony zostanie swego rodzaju bufor chroniący drogę o nawierzchni asfaltowej przed błotem i wodą opadową. To oczywiście tylko wstęp do tego że powyższa droga powinna nabrać charakteru drogi utwardzonej na długości około kilometra. Będą wkrótce dyskusje na forum rady i komisji o WPI mam nadzieję że droga 587 znajdzie się w perspektywie inwestycyjnej. Starałem się w miarę krótko streścić temat który Pan zna, mam jeszcze kilka spraw ale to już następnym razem, mam nadzieję że nie będzie z mojej strony tak długiej przerwy. Dziękuję.

14.03.2021 r.

ODPOWIEDŹ:

Witam i dziękuję za kontakt e-mail.

Treść Pana e-maila przesłałem do Gminnego Zakładu Obsługi Komunalnej z prośbą o podjęcie działań w zakresie remontu odcinka ok. 300 mb drogi. Uważam, że uda się to zrealizować – proszę o cierpliwość. Po okresie zimy mamy dziesiątki km dróg do remontów w terenach zabudowy mieszkaniowej. Jeśli chodzi o prace nad WPI i ujęcie w nim drogi do budowy nawierzchni – proszę wybaczyć za krótki komentarz – żyjemy w Kraju położonym we wschodniej części Europy. 30 lat to za mało aby zmienić wszystko. W Gminie Zamość mamy do budowy około 47 km nawierzchni dróg (102 odcinki) w terenach zabudowy mieszkaniowej. Taki wykaz przekazałem Radnym w ramach prac nad WPI. W latach 2020 – 2021 z własnych środków nie wybudowaliśmy ani jednego metra drogi (nie licząc nawierzchni budowanych z rządową dotacją). Gmina Zamość to ciągle ogromny plac budowy – a w związki z tym potrzebne drogi, wodociągi, kanalizacja sanitarna, itp. Od 2017 roku w praktyce sami finansujemy koszty reformy oświatowej. Na tym zakończę tą wyliczankę, bo wiem, że czyta Pan to co piszę w Biuletynie i na stronie internetowej. Rozumie przyszłe znaczenie drogi – szybkie i bezpieczne połączenie północy Gminy z południem (dzisiaj to dojazd do pól ). Rozumieć i móc to jednak dzisiaj trudne do pogodzenia słowa.

Pozdrawiam
Ryszard Gliwiński
19.03.2021 r.